Wednesday 9 January 2013

I NEED WATER..... URGENT

Assalamualaikum..... selamat petang .  rumah korang ade air x ?? nak sikit air boleh ?? jangan la buat muka pelik macam tu . bukannya nak mengadu nasib tapi nak share jer. honestly time ada air aku memang x reti nak jimat guna air . bila dah menempuhi hari - hari tanpa bekalan air nie. baru la aku mula sedar betapa pentingnya air ... mesti korang nak cakap x kan la SYABAS x hantar air kan ?? memang la ader tp x cukup. kondo tempat aku duduk sekarang nie ramai jugak orangnyer . maka tangki kat bawah tu biasenya cepat abis bekalan air . maka x der choice +desperate x der air . terpaksa la beli. first aku beli kat jusco. bukan sebotol yer berbotol - botol. yang nie dekat x per la . nak jadi cerita aku n bestie aku farah . beli air dari ampang point berbotol-botol jugak . aku dah mula rasa muscle kat tgn aku dah mula naik. giler la sampai merah tgn kowt . lebih sadis lagi biler tengah malam aku n housemate nak amik air kat tangki bawah n mcm biase x ader. kami nekad rembat air swimming pool jer . dah x der choice kowt . nak wat mcm mana kan ?? mula - mula takut nak amik tapi biler ade one family yang amik air berbotol - botol kat swimming pool . so , kami aper lagi meneruskan misi merembat air swimming pool pada jam 1.00 pagi... hah... mampu . akhir sekali citer pasal air . sebenarnyer aku baru je lepas amik air kat tangki bawah . aku sorg boley bawak 3 botol air dalam botol minyak masak tu. wat 2 kali trip lagi. sape kata pompuan x kuat ?? dont judge the book by its cover. moral value : kalo kiter kuat semangat wat perkara yg hebat pown boleh.......:P

ade masa nanti aku update lagi blog aku...... see u later

4 comments:

  1. Sangat sadis cerita ko. Termasuk dgn aku aku sekali terlibat. Ish ishhh.

    ReplyDelete
  2. amat sedih cerita ini..bersabar je la..tapi air swimming tu aku risau sebab takut terkena urine org atau apa2 binatang lain..bummer

    ReplyDelete
  3. sama la kita
    satu sri permaisuri takde air
    sabor je lah

    ReplyDelete
  4. hik 2... kat sri permaisuri pown x der air ?? berkongsi kesedihan la nampaknyer,,,,,

    ReplyDelete