Saturday 27 December 2014

hitam dan putih

assalamualaikum pembuka bicara . tanpa disedari tahun 2014 sudah ingin menutup tirainya . entah mengapa semalam aku rindu nak menulis untuk blog aku ini . merujuk kepada tajuk diatas pasti korang tertanya mengapa aku nak bercerita tentang warna kan ? yang sebenarnya warna hitam dan putih itu mewakili pilihan dalam kehidupan . yer.. inilah pegangan yang selalu ku pegang . di dalam hidupku sering kali aku mendengar orang menyalahkan takdir ataupun menyesali perbuatannya sendiri . tapi sedarkah kalian kita yang membuat sesuatu pilihan dalam hidupku dan pilihan itulah yang aku simbolkan sebagai warna hitam dan putih. kita yang memilih untuk melakukan perkara yang baik ataupun tidak . sebagai manusia kita tidak lepas dari melakukan kesilapan . maka,adakah kita ingin berubah menjadi lebih baik atau terus hanyut ? tepuk dada tanya iman.



0 comments: